Veelgestelde vragen

Bestellen & bezorgen

Hoe kan ik een bestelling plaatsen bij Kennedyfashion?
U kunt op elk moment van de dag eenvoudig en snel een online bestelling plaatsen bij Kennedyfashion.nl. Op de pagina Bestellen & Bezorgen wordt stap voor stap beschreven hoe u een bestelling kunt plaatsen. 

Wat zijn de verzendkosten bij Kennedyfashion.nl?
• Nederland

Voor bestellingen naar Nederland word er altijd €2,95 in rekening gebracht.

• België
Voor bestellingen naar België worden altijd verzendkosten gerekend, de verzendkosten zijn afhankelijk van het gewicht van het pakket. De verzendkosten worden tijdens het bestelproces berekend en weergegeven (nadat u het afleveradres heeft geselecteerd). Verzendkosten naar België bedragen meestal tussen € 5,95 en € 8,00.

Wat is de levertijd van mijn bestelling?
• Nederland

Heeft u op werkdagen vóór 15.00 uur besteld en betaald, dan is uw pakketje de volgende werkdag in huis (als u op vrijdag een bestelling plaatst wordt het pakket op zaterdag afgeleverd). Heeft u bij de betaalmethode gekozen voor “overboeking” dan wordt uw bestelling pas verzonden zodra de betaling bij ons binnen is. Onze pakketten worden in Nederland bezorgt door Post NL. Post NL bezorgt pakketten van dinsdag tot en met vrijdag tussen 11.00 en 18.00 uur en op zaterdag tussen 09.00 en 15.00 uur. Voor exacte levertijden wijzen wij u door naar de track&trace code die u via de mail heeft ontvangen. Post NL bied uw bestelling 2 keer thuis aan, daarna zal u via de track&trace code kunnen kijken waar u het pakket eventueel op kan halen.

• België
Heeft u op werkdagen vóór 15.00 uur besteld en betaald, dan is uw pakketje de volgende werkdag dag in huis. Heeft u bij de betaalmethode gekozen voor “overboeking” dan wordt uw bestelling pas verzonden zodra de betaling bij ons binnen is. Onze pakketten worden in België bezorgt door PostNL.

Kan ik een geplaatste bestelling bekijken, wijzigen of annuleren?
U kunt uw geplaatste bestelling bekijken door in te loggen met uw “My Kennedy” account, u vindt uw bestellingen bij “bestelgeschiedenis”. U kunt uw bestelling zelf niet wijzigen of annuleren. Als u een bestelling wilt aanpassen of annuleren kunt u contact opnemen met de klantenservice.

Kan ik kiezen waar mijn bestelling wordt geleverd?
Ja, u kunt tijdens het bestelproces zelf aangeven waar het pakketje bezorgd mag worden.

Kan ik kiezen wanneer mijn bestelling wordt geleverd?
Nee, u kunt momenteel nog niet aangeven wanneer uw pakketje geleverd mag worden. Als u graag wilt dat het later geleverd wordt kunt u contact opnemen met de klantenservice.

Wat gebeurd er als ik niet thuis ben op het moment van aflevering?
• Nederland
Bent u bij de tweede bezorgingpoging weer niet thuis, dan krijgt u een nieuw bericht om uw pakket bij een Postkantoor in de buurt op te komen halen. Uw pakket wordt drie weken lang bewaard. Vergeet niet uw legitimatiebewijs mee te nemen wanneer u het pakket ophaalt. Voor meer info over uw pakket kunt u naar de track&trace code gaan op postnl.nl die u via de mail heeft ontvangen.

Wat gebeurd er als ik een verkeerd adres heb doorgegeven?
Het afleveradres wordt niet door onze magazijn medewerkers gecontroleerd, de controle vindt plaats bij het transport bedrijf (PostNL). Als u een verkeerd adres heeft ingevoerd wordt het pakketje terug gestuurd naar ons magazijn, wij nemen vervolgens contact met u op om het juiste adres te achterhalen. Als uw bestelling nog niet verstuurd is kunt u de adreswijziging per mail of telefonisch doorgeven aan onze klantenservice.

Versturen jullie ook naar het buitenland?
Ja, Kennedyfashion.nl levert ook in België! De webshop richt zich op het Nederlandssprekende deel van België. Bestellingen die vóór 15.00 uur zijn geplaatst en betaald, worden doorgaans de volgende werkdag bezorgd. Bestellingen worden in België bezorgd door PostNL.

Hoe kan ik de status van mijn bestelling achterhalen?
Zodra uw bestelling bij ons binnen is ontvangt u per e-mail een automatische bevestiging. Ook krijgt u van ons een automatische e-mail als u heeft betaald, uw betaling is mislukt, u heeft gekozen voor overboeking, uw bestelling is verstuurd of als wij uw bestelling hebben geannuleerd.

Wat als het artikel dat ik heb besteld daarna wordt afgeprijsd?
Als u een artikel heeft besteld in de Sale periode, en het artikel wordt later verder afgeprijsd, kunnen wij het verschil helaas niet aan u vergoeden. In de Sale periode zijn er namelijk minder maten en kleuren beschikbaar en gaat de verkoop van alle items erg hard. Doordat u eerder het gewenste artikel heeft aangeschaft, bent u al in het bezit van de juiste maat en/of kleur. Hierdoor kunnen wij het verschil niet vergoeden. 
Heeft u een artikel voor de originele prijs gekocht en wordt het binnen twee dagen na de aankoop (voor het eerst) afgeprijsd? Dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice zodat we eventueel een passende oplossing kunnen zoeken. 
 


Betalen

Wat zijn de betaalmogelijkheden bij Kennedyfashion.nl?
Bij Kennedyfashion.nl kunt u veilig betalen met iDEAL, creditcard, Giropay, SOFORT Banking, MultiSafePay, Wire Transfer, Mister Cash, overboeking via uw eigen bank en rembours (betalen bij de postboden, deze optie is enkel geldig voor Nederlandse klanten). Ook is het mogelijk (een deel van) uw bestelling met My Kennedy saldo te betalen, als u dit heeft opgebouwd. Op de pagina Betalen vindt u uitgebreide informatie over betalen bij Kennedyfashion.nl.

Kan ik betalen via een beveiligde verbinding?
Alle online betalingen verlopen via MultiSafePay. Via deze beveiligde website heeft u veel betalingsmogelijkheden. De website wordt beveiligd met behulp van een SSL verbinding.

Wat is de status van mijn betaling?
Na afronding van het bestelproces ontvangt u per mail een orderbevestiging. Als u heeft gekozen voor overboeking (via uw eigen bank) krijgt u van ons een automatische e-mail met daarin de bankgegevens van Kennedyfashion.nl. Zodra wij het openstaande bedrag hebben ontvangen krijgt u van ons een e-mail met daarin een betalingsbevestiging. 

Als uw betaling met MultiSafePay is mislukt krijgt u van ons een automatische betalingsherinnering. Vervolgens krijgt u een e-mail van MultiSafePay met daarin een link waarmee u de betaling alsnog kunt voldoen. Als u onze e-mails niet ontvangt kunt u contact opennemen met onze klantenservice.

Hoeveel dagen heb ik de tijd om te betalen?
Voor zover niet anders is overeengekomen, dient de betaling te worden voldaan binnen 14 dagen na het ingaan van de bedenktermijn (besteldatum).

Kan ik ook achteraf betalen?
Nee, het is niet mogelijk om uw bestelling achteraf te betalen. U kunt er echter wel voor kiezen om te betalen bij ontvangst (rembours),  u betaalt € 10,- extra voor deze optie.

Kan ik met cadeaubonnen, waardebonnen en korting coupons betalen?
Ja, u kunt bij Kennedyfashion.nl met cadeaubonnen, waardebonnen en korting coupons betalen. De korting coupons die door Kennedyfashion.nl worden vrijgegeven gelden enkel voor de webshop. Kortingscodes worden via de nieuwsbrief en social media vrijgegeven. Ook kunt u met de FashionCheque betalen. Het is helaas niet mogelijk om met een Kennedy Fashion cadeaubon te betalen in onze webshop, deze geldt momenteel nog uitsluitend voor de winkels. 
 


Retourneren

Hoe kan ik artikelen retourneren?
Als u één of meerdere producten wilt retourneren (zonder ruiling) dan kunt u de artikelen als retour aanmelden via uw “My Kennedy” account op onze webshop, u betaalt zelf voor de verzendkosten van uw retour. Op de pagina Retourneren & Ruilen  wordt stap voor stap beschreven hoe u een artikel kunt retourneren. Na ontvangst van uw bestelling heeft u 14 dagen de tijd om deze retour te zenden. 

Zijn er kosten verbonden aan een retour?


• Retourneren
Als u artikelen wilt retourneren betaalt u de kosten voor het versturen van uw retourzending bij het postkantoor. Het verzenden van een pakketje (Nederland) kost € 6,95 en voor een envelop betaalt u ongeveer € 3,95 (de prijs hangt af van het gewicht. Alleen enkele shirts en dunne artikelen passen in een envelop, zorg er altijd voor dat het artikel goed beschermd is zodat deze niet kan beschadigen bij de verzending). Ook Belgische klanten betalen de kosten voor het versturen van een retourzending zelf. Indien u een foutief product heeft ontvangen mag u contact opnemen met de klantenservice, u krijgt dan een gratis retouradres. Let er op dat u de retourzending uiterlijk 14 dagen na ontvangst van uw bestelling terugstuurt. 

Wanneer wordt mijn retour terugbetaald?
Zodra u uw retourzending heeft aangemeld op onze webshop gaat het terugbetaaltermijn in. Het terugbetaaltermijn houdt in dat wij uw retour binnen 14 dagen na het terugsturen van het product betalen. Zodra uw retourzending bij ons magazijn is binnengekomen en door ons is gecontroleerd wordt het verschuldigde bedrag terug betaald. Wij streven er naar om de terugbetaling binnen 2-5 werkdagen na ontvangst te voldoen. Indien u met een creditcard heeft betaald wordt het bedrag gestorneerd op de creditcard, u ziet de terugbetaling dan terug op uw volgende maandafschrift. Als de betaling van uw retour is verwerkt krijgt u altijd via e-mail een bevestiging van uitbetaling. Het retourbedrag word dus altijd teruggestort op de rekening waarmee de order ook betaald is.

Als ik een product in de Sale periode bestel, kan ik het dan terugsturen?
Ja, u kunt ongedragen artikelen altijd retour sturen. Dit geldt dus ook voor Sale artikelen.

Kan ik een product ook terugbrengen naar een Kennedy winkel?
Nee, de webshop en de Kennedy winkels werken niet samen op dit gebied. U kunt uw retour dus niet afgeven in één van de Kennedy winkels.

Wat is het retour adres van Kennedyfashion.nl?
Kennedy Fashion webshop
Industrieweg 42-9
4301 RS Zierikzee

Voor meer informatie over het herroepingsrecht/retourneren: https://www.kennedyfashion.nl/klantenservice/retourneren


Webshop & overige vragen

Wat is een “My Kennedy” account?
Als u een online bestelling wilt plaatsen moet u eerst eenmalig een “My Kennedy” account aanmaken. Bij uw volgende bestelling kunt u dan eenvoudig inloggen en direct een bestelling plaatsen. Het “My Kennedy” account onthoudt uw gegevens, u hoeft uw adres de volgende keer dus niet opnieuw in te voeren. 

Ik ben het wachtwoord van mijn “My Kennedy” account vergeten, wat nu?
Als u het wachtwoord van uw account bent vergeten kunt u eenvoudig en snel een nieuw wachtwoord aanmaken. Ga naar de pagina “wachtwoord vergeten” , vul het e-mailadres van uw “My Kennedy” account in en klik op “Vraag aan”. Vervolgens krijgt u een automatische e-mail. Klik op de link in de e-mail (u komt nu weer op onze website terecht) en maak een nieuw wachtwoord aan.

Komen de foto’s van de artikelen overeen met de werkelijkheid?
Kennedyfashion.nl besteedt veel aandacht en zorg aan de kwaliteit van het fotomateriaal. Desondanks kan het voorkomen dat sommige kleuren of details iets afwijken van het origineel. 

Heb ik garantie op mijn online gekochte artikelen? 
Kennedyfashion.nl staat er voor in dat de producten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties en aan de eisen van deugdelijkheid en of/bruikbaarheid. Indien het product niet voldoet aan de hierboven beschreven eisen dan kunt u zich in alle gevallen wenden tot de klantenservice. Een product moet immers voldoen aan hetgeen wat ervan verwacht mag worden. Is dit niet het geval dan zorgen wij voor herstel of vervanging.

Heb ik recht op prijsverschil bij uitverkoop?
Helaas, u heeft geen recht op het verschil tussen de oorspronkelijke prijs en de prijs in de uitverkoop. Het maakt daarbij niet uit hoeveel dagen tussen de aanschaf en de uitverkoop liggen. De hoofdregel is gekocht is gekocht, tenzij er iets mis is met het product. Heeft u bijvoorbeeld een jurk gekocht die de eigenschappen heeft die u ervan mocht verwachten, dan heeft u niet te maken met een foutief product. Dat een bepaalde tijd later precies dezelfde jurk in de uitverkoop gaat, doet hier niets aan af. Er rust ook geen wettelijke plicht op de verkopen om te melden dat er aanstonds een korting op de jurk geldt.

Waar kan ik terecht met een vraag of een klacht?
Staat het antwoord op uw vraag hier niet tussen, stel uw vraag dan per mail of telefonisch aan onze klantenservice. U kunt zowel een klacht over een product als over de dienstverlening (online) indienen. Wij proberen uw vraag zo snel mogelijk te beantwoorden, wij streven ernaar om binnen 48 uur een antwoord op uw vraag te geven. En conform Thuiswinkel antwoorden wij uiterlijk binnen 14 dagen. Het Kennedyfashion.nl team is telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 10.00 en 15.00 uur. Zijn wij niet bereikbaar via de telefoon mail ons dan op web@kennedyfashion.nl deze word dagelijks bekeken.

Indien u een klacht/geschil wilt indienen bij de Geschillencommissie Thuiswinkel verwijzen wij u naar www.sgc.nl om daar uw klacht/geschil in te dienen.

Dit kan ook bij het Europees online geschillenplatform: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

 

Contact klantenservice webshop
E-mail: web@kennedyfashion.nl
Telefoon: 085 044 9381